Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, eğitime yönelik 2011 yılında başlatılan ‘FATİH’ projesi ile ilgili yazılı açıklama yaptı. Bakan Özer, okulların teknolojik imkanlarını geliştirmek için tüm dayanakların seferber edildiğini belirterek, “2022 yılı içerisinde yarım milyonu aşan etkileşimli tahta sayısı ile ülkemizde eğitimin bir modülü haline gelen teknoloji dayanaklı öğrenme, eğitimde fırsat eşitliği maksadına ulaşmakta değerli bir araç haline geldi. Etkileşimli tahta, farklı öğrenme çeşitlerine sahip öğrencilerin gelişimine takviye verirken, kalıcı öğrenmeyi kolaylaştırıyor, öğrenmeyi daha keyifli hale getiriyor ve öğretmenin anlatım ve uygulama seçeneklerini artırıyor” ifadelerini kullandı.
’23 BİN HEYETİM DAHA YAPILACAK’
Proje kapsamında bugüne dek hayata geçirilen adımları anlatan Özer, “2012 Eylül ayından bu yana 3 fazda gerçekleşen tedarik, heyetim, bakım ve tamir süreçleri sürdürülen etkileşimli tahtalar; liselerden başlamak üzere ortaokullarda ve ilkokullarda öğrencilerimizin bilgisayar takviyeli bir eğitim almasını sağladı. İnternetin hem bilgiye erişim hem de eleştirel düşünme ve öğrenme sürecine sunduğu katkı, etkileşimli tahtalarla okullarda öğretmenlerin faal rollerine takviye oluyor. Bu kapsamda 2022 yılı sonunda 23 bin daha heyetimle eğitimde ‘FATİH’ projesi kapsamında toplamda 545 bin 691 derslikte etkileşimli tahta, öğrenci ve öğretmenlerimizin hizmetinde olacak. Böylelikle örgün eğitim veren tüm resmi okullarımızdaki dersliklerin yüzde 90’ı etkileşimli tahta ile buluşmuş olacak. ‘FATİH’ projesinin en değerli bileşenlerinden olan etkileşimli tahtaların, dersliklere kurulması ve sayının yarım milyonu aşmasıyla Türkiye, bir alanda daha eğitimde teknoloji kullanımında dünyanın sayılı ülkeleri ortasına girmiş oldu” değerlendirmesinde bulundu.